tisdag 20 november 2012

Älskling, vi blir inte med barn - Ramona Fransson

En mycket välrecenserad bok som fått många lovord. Personligen tycker jag att den var mycket bra, gripande, men många gånger också något seg. Självklart behövs mycket "omkring"-historia för att få förståelse och inblick i personernas hela situation. Men ibland kändes det som om ingenting riktigt hände på mycket lång tid. Jag har dock ett stort behov utav händelser och gripande historier när jag läser och det ska vara näst intill sträckläsningsbehov för att jag ska vara 100% tillfreds.

Som mor själv kan man inte förstå hur hemskt och djupt påverkad man måste bli efter att längta så otroligt efter barn och inte kunna få. År efter år utav försök, hjälp, och man ser bara tiden rinna iväg. Åtminstone måste jag säga att hon började i tid redan som 20 åring och inte som många tyvärr idag börjar vid mitten/slutet av sina 30 år och då upptäcker att det redan är för sent.

Har man själv inte barn så kan man aldrig förstå den otroliga känsla det innebär. Inget kan göra en så glad, lycklig, men inget kan heller göra en så miserabel, förtvivlad, ledsen, som ett eget barn. Jag är mycket glad över att ha läst den här boken och föreslår den varmt även till andra.



- Malin Skoglund, Helliden Distans Allmän kurs

1 kommentar:

Om böcker sa...

Malin, det märks att du blir engagerad av ämne. Du skriver personligt, engagerat och lånar av dina egna erfarenheter till att beskriva det boken handlade om. Ibland händer det du beskriver här: ämnet är intressant, men kanske blir det inte en intressant historia för det... Nästan alltid brukar det vara spännande att prata om en sådan bok, med andra, då kan ju innehållet få fart igen :)
Tack för ditt inlägg/ Christina