måndag 4 maj 2009

Hej! Mitt namn var Elton Persson

Hej! Mitt namn var Elton Persson av Martin Svensson

När jag först fick den här boken av min mamma blev jag väldigt skeptisk
och tänkte att den verkligen skulle vara så himla dålig.
Just eftersom att Martin Svensson för mig är den unga killen som stod och
sjöng om att man var så "yeah yeah wow wow" och hade sliskig blond mittbena på 90-talet.

Men när jag väl hade börjat läsa så kunde jag inte sluta.
Boken handlar om Elton Persson, en man som på kort tid har blivit popstjärna och flickidol.
Han är gift med Någon, en annan lika framgångsrik skivartist,
och nyinflyttad i en flott på Östermalm i Stockholm. Elton börjar vantrivas i den bild som media ger av honom till svenska folket, eftersom att det är så långt från vad han egentligen är.
Det blir en stor spricka mellan artistlivet och livet som privatperson och även mellan Elton och Någon...

Victoria Rosén

1 kommentar:

Christina sa...

Victoria, den här texten fungerar verkligen som en "baksidestext", den säljer historien :) jag blir sugen på att läsa den. Vet du vem Martin var tillsammans med...? Dilba. Det behöver ju i och för sig inte vara en självbiografisk bok, kan man ju betona. Kul att du gillade den, även om det inte var din första tanke. Tack för en fin presentation.