söndag 28 oktober 2012

Slash av Anthony Bozza



                                                                         
                                  

Jag valde denna bok för det handlar om en av mina största idoler och ett utav mina favorit band. Paul hudson aka ”Slash” är en av tidernas största gitarrister och han har vunnit en massa pris för just det. 1985 startade Slash, Guns N Roses med Axl Rose, Izzy Stradlin, Duff McKagan och Steven Adler. Boken börjar i hans tidigare ålder som bestod mest utav små kriminella aktiviteter och bmx åkande.

 När han blev lite äldre började han intresseras för musik, så han skaffade en gitarr. Snart så var det, de ända han kunde tänka på.

 Runt 16 års ålder blev han relegerad från skolan, så han började ta en massa strö jobb som ledde till att började jobba på en skivaffär. Efter ett tag så bestämde han med Steven att börja leta medlemmar till ett band vilket blev början på Guns n Roses
.
 Slash blev tidigt missbrukare på både sprit och tyngre droger och boken fokuserar mycket på det. Trots alla deras motgångar så blev Guns n Roses ett av världens största band under den tiden. 1996 så lämnade slash bandet och började fokusera mer på sitt sidoprojekt (Slash’s Snakepit) 2002 så lämnande han även detta band får att skapa Velvet Revolver med 2 medlemmar ifrån GnR vilket höll tills 2008.

Syftet med den här biografin som jag förstår är att få en upprättelse. Att visa på hur det var i verkligheten.  Jag tror att eftersom en biografi blir väldigt personlig så måste du nästan känna till personen från början för att uppskatta den. Medans en roman inte behöver vara från någon speciell författare för att vara intressant för mig.



          GET YOURSELF TOGETHER, DRINK TILL YOU DROP, FORGET ABOUT TOMORROW AND HAVE ANOTHER SHOT”
 ― Slash



Wiktor Wadström

Inga kommentarer: